KONY 2012

KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.

Kanske har många av er redan sett videon, men för er som inte har gjort det, gör det. Den handlar om Joseph Kony som för många år sedan startade en rebellrörelse i Uganda. Han kidnappade barn och gjorde dem till soldater eller sexslavar. Han fick dem att göra hemska saker. Och han håller fortfarande på idag. Idag blir barn kidnappade och utnyttjade.

För att stoppa honom måste vi sprida hans namn så att alla vet vem han är, så att myndigheter och folk med höga positioner som kan få Kony gripen förstår att folk i världen bryr sig om detta och vill att han stoppas, annars kommer de att lägga ner fallet. 

Jag bryr mig inte om alla sidor på Internet och på Facebook som säger att organisationen som har gjort den här filmen för att stoppa Kony inte är seriös. Jag tror på dem, och om du tittar på videon är jag 98 % säker på att du kommer att göra samma sak. 

peace

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0