Jag nu vs. jag då

Idag har jag ett ytterst dålig dag. Och en ledig dag. Detta var precis anledningen till att jag ville att lovet skulle ta slut. För att komma ur latheten att inte göra något på hela dagen. Jag har inte gjort ett skit idag. Och jag är mycket rastlös. Mår dåligt av att bara sitta hemma och göra inget.

Det är lite konstigt, men efter en dag hemma med mig själv i mitt rum, är jag sjukt deprimerad. Tanken var att jag skulle springa omkring och försöka hitta ett sommarjobb. Blev det så? Nae. Fet chans i helvetet där. Och jag saknar mitt hår en aning. Inte det blonda, no way, men det riktigt gamla, långa håret.



Får jag fråga vad som gick snett efter att den här bilden togs? Vad hände? :bigeyes: Varför ser jag inte ut så nu för? Jag växte väl upp, I suppose. Bytte rosa prinsessa med låååååångt fint hår mot sarkastisk feminist med en galen, superkort frisyr. Hm. Vet inte om det var så intelligent egentligen?

Jag är glad att jag upptäckte feminismen, och så så glad för att jag hittade ViBE, of course. Skulle inte byta mitt kära crew för något i världen. Men ibland saknar jag att vara som jag var förut. Å andra sidan, om jag hade kört på söt liten prinsessa fram tills idag, var hade jag då varit i livet? Antagligen på helt fel plats. Jag är på rätt plats nu, jag tror faktiskt det.

Det är svårt att vara människa hörreni. Och det är antagligen också svårt (och irriterande-jobbigt-och-fan-och-hans-moster) att höra på mitt gnäll. Så jag ska sluta nu.

peace



Kommentarer
Postat av: Anonym

dagens blogg är avslutad! kika in här för att se om det var du som vann och anmäl dig igen:

http://hannalovisasol.se/2012/january/dagens-blogg-141.html

2012-01-14 @ 21:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0