Lite ilska bubblar upp iallfall... trevligt

På grund av dessa statusar på facebook.

"11 saker som tjejer älskar

❤ pojkar som börjar skriva i chatten.
❤ killar som skriver långa sms om hur mycket de tycker om dig.
❤ pojkar som kramar dig bakifrån.
❤ pojkar som tittar på dig som om du skulle vara den enda tjejen han ser.
❤ pojkar som kysser dig om du skriker på dem.
❤ pojkar som inte bara skriver ok, utan snarare ger ett något längre svar tillbaka.
❤ pojkar vågar att visa känslor för dig framför andra.
❤ pojkar som ger / lånar ut sin hoodie.
❤ pojkar som kysser dig bara för att få dig att hålla käften.
❤ pojkar som alltid tar din hand.
❤ pojkar som älskar dig för den du är!"

Varför är det alltid tjejer som lägger ut en massa krav på hur killarna ska vara? Det låter som att tjejen bara ska glida på en räkmacka och tas hand om av killen. Det är väl inte så det ska vara? Det ska väl vara lika för båda? Plus att de flesta tjejer är inte så beroende av killars uppskattning som det verkar i den här texten.

Tror ni inte att killar också skulle uppskatta om deras crush gjorde ovanstående punkter för dem? Det tror jag. Ja, killarna ska bry sig om tjejerna och ta hand om dem, men tjejerna ska också ta hand om killarna.

Det är faktiskt inte bara tjejer som behöver bli lite ompysslade ibland.

Damn, it feels good to be back.


peace

(PS: no offence till dom som lagt upp texten, detta är endast min personliga åsikt)


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla sant. hatar sånna där statusar!

2012-01-10 @ 20:20:45
Postat av: Sonia :)

Ja ska aldrig mer lägga ut nått sånt! förlåt!!! D: D:

:p ;) <3

2012-01-10 @ 20:48:58
URL: http://soniaajonsson.blogg.se/
Postat av: Ruvejda

Hahaha jag har skrivit exakt likadant på min blogg!

2012-01-10 @ 22:35:52
URL: http://jetaaaime.blogg.se/
Postat av: josse

jag känner mig träffad. hårt.

Det var inte meningen att det skulle tas på fel sätt, det är klart att killar kan tycka likadannt, men just denhär texten var skriven så. även om alla tjejer givetvis inte heller tycker samma som allt detdär, jag tyckte bara att det lät gulligt, sen att det kan tas illa var inte meningen... :( bara för det ska inte jag heller lägga upp fler sånna... ;p <3

2012-01-11 @ 14:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0