Svaren på frågestunden!

Varför ångrade du dig om MUF? Om det bara att gått att skicka iväg det där smset...
Haha, klart att den frågan skulle komma! Jo men det var för att jag inte kände att MUF's intressen var samma som mina, och då känns det dumt att gå med.

Vad tycker du om bg 1:3? Höhö.
Älskar min klass! Den är ju helt klart coolast, bäst och underbarast!

Vilket är det roligare ämnet i skolan?
Hmm, engelska och tema (so-ämnena)!

Har du spelat någon sport?
Ja! Jag har spelat fotboll i ungefär 8 år tror jag! Wow, vad länge det lät.. Sen spelade jag innebandy i typ ett halvår också haha. Och sen red jag också i flera år.

Hur ska du fira nyår?
Ingen aning!




Har du alltid bott där du bor nu?
Ja, Åby. Hm, väldigt tråkigt.

Vill du plugga vidare sen på typ universitetet?
Yes!

Och om jag, vet du vilket och VAD du vill plugga?
Jag antar att det blir Linköpings Universitet, antingen här i Norrköping eller i Linköping. Jag tror att jag ska gå lärarprogrammet faktiskt. Jag ångrar mig ju dock ibland haha. Men grejen är att jag vill bli lärare, men jobba utomlands och starta en skola för människor som inte skulle ha fått utbildning annars. Barn eller bortgifta kvinnor som fick avbryta skolan för att bli hemma fru kanske. 

När började du älska Michael Jackson?
Det tragiska är att jag just hade börjat lyssna på honom när han gick bort. Jag kommer ihåg att jag önskade mig och fick en MJ-skiva på min födelsedag året före. Sedan efter hans död började jag köpa hans skivor och ta reda på fakta, och kanske ett halvår efter blev jag ett riktigt stort fan. Har dock alltid tyckt synd om honom eftersom alla alltid har hackat på honom för plastikoperationer och liknande. 

När började du dansa?
Jag tror att jag var typ elva :)

Vad tycker du om att man skulle ha s.k examinatorer som rättade proven och uppgifterna så att det blev ''anonym rättning'' eller vad man ska kalla det i skolan?
Oj, jag vet inte vad det är för något haha. Är som sagt inte så insatt i den sortens politik, skolfrågor och sådant. Hm, jag är ledsen, men jag har ingen åsikt! (Wow, can't blieve I said that!)

Vem är din favoritlärare på vår skola?
Hehe, jag har nog flera. Men Mia, Classe, Mårten och Elin tror jag :)

Har du någon gång brutit något eller liknande?
Nej, faktiskt inte! Skulle gärna vilja prova att hoppa på kryckor, men att bryta benet undviker jag helst!

Vad heter du i mellannamn?
Haha jättevanliga, tråkiga namn. Kristina Maria.

Det ena eller det andra...
Cola/Fanta
Cola! Även om jag älskar fanta också, så kan jag inte dissa cola..
Jordgubbar/Läsgodis Läsgodis, vad är det? Jag vet inte, det beror på. BÅDA! Tänk, jordgubbar med choklad, MUMS! 
Sommar/Vinter Ett mellanting faktiskt, hövding-väder är när man kan gå i långbyxor och långärmad tröja utan att varken frysa eller svettas. Men sommar om jag måste välja!
Julafton/Nyår Julafton! Brukar inte göra något såvärst kul på nyår ändå.
Håkan Juholt/Fredrik Reinfeldt Fredde!
Paprika/Tomat Gul paprika!
Pizza/Tacos Tacos!
Sovmorgon/Sluta tidigt Hur mycket jag än hatar att gå upp på morgonen, så väljer jag sluta tidigt, det är så skönt :)


hur är det mellan dig och Gud nudå? har ni blivit sams än?;)<3 Nja, om vi säger så här, jag och Gud är inte direkt bästisar. Nej, vi är inte sams, och kommer antagligen aldrig bli. Jo, om det helt plötsligt skulle regna brödsäd från himlen ner till alla som är hungriga, då är vi sams. Gud kunde ju ge bröd och vatten till judarna när det gick i öknen i 40 år, är det så jädra svårt att göra samma sak idag?



vrf tkr du om michael jackson så mkt?
Han är ju perfekt! Framförallt för hans personlighet, han är helt otrolig. Han är otroligt generös, humoristisk och omtänksam ♥ Sedan för att han sjunger bäst i världen och uppfann en egen dansstil! ;) 

hur gammal är din hund?
Jag tror han är fyra haha. Eller fem? Haha oj vad pinsamt det blev...



vad är det bästa med att blogga?
Att man kan få andra att se saker ur andra perspektiv, att påverka människor och få dem att börja tänka. Det är mitt mål med den här bloggen!

hur länge har du dansat?
Sedan jag var elva, typ 5 år alltså :)

vad är det bästa som hänt dig?
Hm, finns nog inget ögonblick så, men det finns två saker som har lett mig dit jag är idag och som jag inte vet vad jag skulle ha gjort utan. ViBE och Michael Jackson. Att gå med i ViBE är det absolut bästa jag har gjort, har fått så underbara vänner där, och utan dem så skulle mit liv vara tomt. ♥

Att jag upptäckte Michael var förstås också en jävla tur. Han har gett mig otroligt med inspiration (vilket syns om man ser mig dansa, hehe..) och han har fått mig att tänka, och att se världen ur ett större perspektiv, han gav mig viljan att start with the man in the mirror

vad är din högsta önskan?
Hm. Realiskt svar eller orealistiskt. Jag har båda, så därför får du två svar.

1. Att jag kan hjälpa människor i framtiden. Att ha gjort skillnad för någon är det jag allra helst vill. Jag vill åka till ett land där människor inte har det lika bra som i Sverige och starta en skola. Om jag kan göra det så har min dröm gått i uppfyllelse. Om jag kan få en bortgift flicka att börja studera och skaffa sig ett jobb, då skulle jag vara den lyckligaste människan i världen.

2. Att Michael Jackson ska komma tillbaka ♥ Wow alltså, kan inte beskriva hur totalt fantastiskt underbart det skulle vara. Lönlöst att försöka. Det är en sådan där grej som inte går att förklara. Ni tänker antagligen att hon överdriver. det är ju liksom inte så att hon har träffat Michael eller något. True. Men. Att vara ett MJ-fan är KÄRLEK. Det bara är så, jag älskar honom som om han var min egen bror. Det är alltså en sådan kärlek, inte att jag är kär i honom eller något sådant, bara en sorts broderlig kärlek eller vad man ska kalla det. Går inte att förklara.



Varför är du så jäävla snygg?? <3 
Haha, för att du är blind min kära Sofia.



Japp där var frågorna, tack så mycket! Hoppas ni är nöjda med svaren

issa http://issalindahl.devote.se/
linnea http://linneamariaa.devote.se/
jossan http://jossansvensson.devote.se/
josse http://jossegoesrandom.blogg.se/
och
sofia http://sofiafollin.blogg.se/

peace

Kommentarer
Postat av: Ruvejda

hahaha Amanda, den menar nog lösgodis :D tror den råkade trycka på ä istället för ö haha :D

2011-12-23 @ 16:26:04
URL: http://jetaaaime.blogg.se/
Postat av: Maria

hahaha :) Mitt fullständiga namn är Maria Kristina Karlsson så vi har en del gemensamt ;) <3

2011-12-23 @ 16:38:08
Postat av: issa

Examinatorer finns, eller de finns ju inte på gymnasieskolorna idag på det sättet, men poängen med de är att inte din egna lärare ska rätta dina prov och dina uppgifter själv utan att den som rättar inte ska veta vem du är alls i stort sätt. Och på så sätt undvika att personliga åsikter om eleverna avspeglar sig på betygen som lärarna sätter. Skulle vilja höra om du har bildat dig någon slags spontan åsikt om det :)

2011-12-23 @ 18:38:42
URL: http://issalindahl.devote.se
Postat av: Sonia :3

DU KAN FIRA NYÅR MED MIIIIIIG!!!!!!!!! :D :D :D :D <33

2011-12-23 @ 19:08:54
URL: http://soniaajonsson.blogg.se/
Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

Vill du bli Veckans Babe? :)

Anmäl dig här:

http://lindshe.blogg.se/2011/december/veckans-babe-1.html#comment



God Jul önskar Lindshe! <3

2011-12-23 @ 20:50:31
URL: http://lindshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0