Meningen med livet

Det här inlägget blir nog mer dramatiskt om ni lyssnar på den här låten medan ni läser. haha. En av mina absoluta favoritlåtar, från en av mina favoritfilmer. ♥



Har du klickat på låten nu? Bra. Nu får du läsa.

Vad är meningen med livet? Frågan alla ställer sig, men aldrig någonsin hittar ett konkret svar på. Jag tror att frågan ska ställas annorlunda. Inte vad är meningen med livet, utan vad är meningen med just mitt liv. Även om inte det heller är en så lätt fråga, så tror jag att den är något enklare att besvara. 

Jag tror att jag vet vad meningen vad mitt liv är. Jag vet iallfall vad jag vill att meningen med mitt liv ska vara. Att påverka andra människor till det bättre. Att att inspirera människor med något positivt. Det är vad jag helst av allt vill göra i framtiden. Tänk vad underbart, att kunna få någons liv att bli lite bättre, att få någon att inse att det finns andra perspektiv att se världen genom. Jag vet inte om jag kan det, men jag vet att jag ska göra så gott jag kan och lite till för att det ska bli verklighet.   

peace


Kommentarer
Postat av: julia

Skulle vara en enorm känsla att göra någon annan gladare, rädda liv !



Fin blogg :)

2011-12-11 @ 13:07:19
URL: http://kissitbetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0