Denna snygghets

När blev det så att komplimangen "du är snygg" är bättre än "du är bra/smart/rolig"? Hur blev det så att på hela Facebook kryllar det av "du är så himla snygg"-kommentarer, men nästan ingen skriver någonsin något smart eller roligt? Och varför snygghetsar jag själv?

All denna utseendefixering gör mig GALEN! Varför är det så jätteviktigt att se perfekt ut? Att ha den perfekta profilbilden på facebook blev helt plötsligt moment of the day. Och varför bryr jag mig ens? Varför blir jag konstant besviken på mig själv för att jag inte når upp till mina egna förväntningar?

Jag tror att världen skulle vara en bättre plats om vi slutade att bara döma varandra efter utseendet hela tiden. Vi skulle vara mindre stressade, mindre deprimerade och kunna tänka på annat. Vi skulle vara mer avslappnade och kunna ha roligare om vi inte konstant behövde kolla oss i spegeln för att se till att den där finnen inte syns eller att håret inte ligger fel.



Som sagt så är P!nk lite av min bästis i dessa tider av extremt dåligt självförtroende, hennes texter är fenomenala!

"The whole world stared so I swallowed the fear,
The only thing I should be drinking is an ice cold beer.
So cool in line and we try, try, try,
But we try too hard, it's a waste of my time.
Done looking for the critics, coz they're everywhere
They don't like my jeans, they don't get my hair
We change ourselves and we do it all the time
Why do we do that? Why do I do that?

Don't you ever ever feel, like you're less than, fuckin perfect."


Så underbart cool människa det där!

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0