Jag vet att det är lite segt här/MCBritt

And I'm sorry. Jag har inte riktigt hunnit. Pluggeliplugg skyller jag på, även om andra faktorer också har spelat in (som man säger i skolan)


Varför hette ingen hamburgare MCBritt?

Jag mejlade faktiskt och frågade varför att burgarna var killar. Svaret jag fick var att "dessa var de namn som kom fram. Jag är ledsen om du anser detta vara diskriminerande, det var inte vår avsikt", typ.

Det är ju det jag menar. Mannen är normen och man tar automatiskt killnamn om man ska döpa en hamburgare, utan att tänka på det. Prova själva. Det sitter i märgen på oss, tyvärr.


peace

Kommentarer
Postat av: emelie

som på gympan idag.. Vi skulle ha fram en stor matta och så automatiskt ropar min gympalärare:

- Några starka KILLAR, kom och hjälp mig!

skulle velat skälla ut honom men det hade varit lite pinsamt, så jag sa bara till honom... haha. tjejer kan väl också bära en jävla matta eller? åh -.-



Jag kanske tjatar lite nu, men såg också på facebook igår att en kompis skrivit på sin status: "varför får killar byta tjej som om det bytte kläder medan tjejer inte kan byta killar utan att kallas för player?" En kille hade svarat: "För att om tjejerna har tid att skaffa hur många killar som helst har de antagligen spenderat för lite tid vid spisen".

Alltså, tjejer lär sig redan som små barn att det är deras "jobb". Vem köper en leksaksugn till en liten pojke? inte många i alla fall, och efter ett tag när den där pojken blir äldre så anses han väl som töntig för att han gör "tjejsaker".

Skulle inte du kunna skriva lite om det här på bloggen? det hade varit jätteintressant att se din åsikt :)

2011-11-29 @ 15:13:18
URL: http://www.emelieeconstant.bloggplatsen.se
Postat av: Kevin Gullberg

Inte för att försvara världsexploatören McDonalds nu, men har för mig de döpte hamburgarna efter personerna som kom på dem. Tycker dock det är konstigt att de inte svarade det till dig så kan ha fel.

2011-11-30 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0